Naučit se důvěřovat ostatním v Jordánsku

Aktualizováno: 02/01/19 | 1. února 2019

Toto je hostující blog od Laury, našeho rezidentního odborníka na ženské cestování. Mnoho z nás má předsudky o tom, jaký je život na Středním východě a jak bychom se mohli zacházet, pokud tam cestujeme. Při cestování v Jordánsku měla Laura s místními obyvateli překvapivá setkání. Jako sólová cestovatelka byla Laura v Jordánsku přivítána a zacházena laskavě … zvláště když se věci zhoršily.

Můj alarm odešel na polovinu po čtyřech. Když jsem čekal venku ve tmě, aby se moje taxi ukázalo, aby mě odvezl na autobusové nádraží, z stínů restaurace se objevil muž a já jsem skočil, vyděsil z toho, že jsem v polovičním stavu. Byl to strážce a poté, co jsem viděl, že jsem vzhůru, mi přinesl šálek arabského čaje. Neexistuje nic jako mít sladký nápoj v 5 hodin ráno, a protože by bylo hrubé nepřijmout jeho pohostinnost, jsem ho pohltil.

Normálně se tak brzy neprobudím. Předchozí den však došlo k hodně zmatkům o autobusu, který bych měl vzít, abych se dostal do malé vesnice zvané Dana. Hodně jsem o tom slyšel a chtěl jsem navštívit. Veřejné nošení v Jordánsku není snadné: autobusy mají tendenci odcházet extrémně brzy a mnoho destinací lze dosáhnout pouze jednou nebo dvakrát denně. V mém případě byl jen jeden autobus denně od Aqaba do Dany a nikdo nevěděl, ze kterého autobusu Dana autobus odešel. Mluvil jsem s majitelem hotelu o pomoc. Udělal několik telefonních hovorů a řekl mi, že si byl jistý, že autobus do Dana odchází z hlavního autobusového nádraží v 6 hodin ráno.

Řekl jsem svému řidiči taxi, aby mě vzal na hlavní autobusové nádraží, abych šel do Dany. “Ach ne,” řekl, “odchází z druhého autobusového nádraží.” Po dlouhé diskusi jsem se rozhodl důvěřovat řidiči. Dorazili jsme na druhé autobusové nádraží v 5:35. Zatím žádný autobus. Najednou sousední mešita začala volání k modlitbě. Další věc, kterou jsem věděl, můj řidič taxi se zaběhl pryč a křičel zpět přes rameno, že by „byl hned zpátky“. Když viděl můj překvapení, hodil mi automobilové klíče – jako by mě to uklidnilo.

Stál jsem tam ohromen v davu spěchajícím do mešity. Dokážu jen myslet na to, co si lidé mysleli, když se na mě dívali, blonďatá bílá dívka, která se před úsvitem opírá o taxi v malém městě. Kdybych řekl, že jsem v jejich stopách zastavil několik lidí, bylo by to podcenění. Můj řidič taxi se vrátil z mešity v 5:50, jen 10 minut plachého od odjezdu autobusu.

Po dalších pěti minutách stále nebyl autobus, a tak se zeptal. Několik lidí uvedlo, že autobus skutečně odcházel z hlavní stanice. Skočili jsme do automobilu a jeli jsme na hlavní stanici. Podle nějakého zázraku to můj řidič spatřil na ulici, když se připravoval na odtržení. Popadl jsem své věci a prakticky vyskočil z auta.

Když jsem nastoupil do autobusu, řidič mi řekl, že nepřijímá přímou dálnici do Dany, takže bych musel někdy přepínat autobusy. Byl jsem tak ulevený, že jsem to zvládl, než se odtáhl, že mi to jedno.

Byla to horká, zaprášená jízda a muž přede mnou ukryl celou cestu. Po čtyřech hodinách jsme opustili pouštní krajinu a vyšplhali do kopců. Když jsme dorazili do dalšího města, bylo mi řečeno, abych vystoupil. Jakmile jsem vystoupil z minibusu, řidič taxi mě označil. Odmítl jsem službu a řekl jsem mu, že čekám na minibus do Dany.

“Dnes už neexistují žádné autobusy,” vysvětlil. “Autobusy do Dany nefungují v pátek.”

Nevěřil jsem mu a odešel. Překročil jsem ulici, koupil jsem pár banánů a otočil se, abych viděl taxikáře, který tam stále. Přemýšlel jsem o situaci. Pomalu jsem si uvědomil, že pravděpodobně říká pravdu. V Jordánsku je pátek víkendový den, tradičně určený pro rodiny. Rozhodl jsem se, šel jsem zpět k řidiči, vyměnil se na lepší jízdné a my jsme byli na cestě do Dany.

Jako sólová cestovatelka jste vždy na stráži. Slyšíte příběhy o tom, že lidé jsou podváděni nebo v omyl. Je těžké nechat svou stráž a důvěřovat ostatním. Někdy prostě musíte jít se svým střevem a uvědomit si, že ne každý je venku, aby vám podváděl nebo ublížil.

To jsem se dozvěděl na cestě do Dany.

Laura Walker provozuje web a putující podešev. V současné době žije v Portlandu, kde provozuje AMSHA, značku příslušenství a domácího zboží vyrobenou ve východní Africe. Kromě provozování jejího podnikání pracuje Laura jako trenér pracovních míst pro nově příchozí uprchlíky ve svém městě. Pracuje s klienty z celého světa a využívá své omezené znalosti svahilské k obsluhování konžských klientů. Slouží také klientům ze Středního východu, Asie, dalších zemí Afriky, Střední Ameriky a Kuby.

Zarezervujte si cestu do Jordánska: Logistické tipy a triky
Zarezervujte si let
Pomocí Skyscanner nebo Momondo najdete levný let. Jsou to moje dva oblíbené vyhledávače, protože vyhledávají webové stránky a letecké společnosti po celém světě, takže vždy víte, že žádný kámen nezůstane bezúhon. Začněte s Skyscannerem nejprve, i když becausE mají největší dosah!

Zarezervujte si ubytování
Svůj hostel si můžete rezervovat s hostelworld, protože mají největší inventář a nejlepší nabídky. Pokud chcete zůstat někde jinde než hostel, použijte Booking.com, protože neustále vracejí nejlevnější sazby pro hostující domy a levné hotely.

Nezapomeňte na cestovní pojištění
Cestovní pojištění vás ochrání před nemocí, zraněním, krádeží a zrušením. Je to komplexní ochrana v případě, že se něco pokazí. Nikdy jsem nejezdil na výlet bez toho, protože jsem ho v minulosti musel mnohokrát používat. Moje oblíbené společnosti, které nabízejí nejlepší služby a hodnotu, jsou:

Bezpečnostní křídlo (pro všechny do 70 let)

Pojistěte moji cestu (pro ty nad 70)

MedJet (pro další pokrytí repatriace)

Hledáte nejlepší společnosti, se kterými by se mohla ušetřit peníze?
Podívejte se na moji stránku zdrojů, kde můžete použít nejlepší společnosti při cestování. Uvádím všechny ty, které používám k úspoře peněz, když jsem na silnici. Při cestování vám ušetří peníze.